API új verziója
Tisztelt partnerünk,
Az elmúlt napokban jelentősen frissült a Kokiskashop API rendszere, melynek segítségével automatikusan kommunikál velünk. Igyekeztünk megőrizni a maximális kompatibilitást. Az elmúlt évek tapasztalata azonban a bejövő adatok szigorúbb validációjához vezetett bennünket. Így elkerülhetők a megrendelések, melyekkel utólag foglalkozni kell. Ezért kérjük a következő kiigazítások tanulmányozását és az esetleges módosítást rendszerükben.
Szállítási azonosítók
Az API rendszer legproblematikusabb része, a megfelelő futárszolgálat megállapítása az egyes termékekhez. Mint már tudjuk, nem minden futárszolgálat képes (vagy nem hajlandó) minden termék kiszállítására. Továbbá időnként a futárcég változik és így az API rendszerben használt azonosítója is. Szeretnénk megkérni a bevásárlókosár módosítására (ha ez még nem lett végrehajtva), mégpedig hogy a kosárban lévő, összes termék alapján kerüljön megállapításra a kiszállítás módja. A megállapítás egyszerű. Elegendő az adatok lekérdezése a payment/delivery szolgáltatásunk segítségével, mely biztosítja az összes információt a szállítási lehetőségekről, árakról és a támogatott fizetési lehetőségekről az adott termékkel kapcsolatban. Végül, de nem utolsó sorban ezzel a lépéssel delivery_id és payment_id kap, mely fontos a megrendelések átküldéséhez rendszerünkbe. Automatikus elutasításra kerülnek azok a megrendelések, melyek érvénytelen delivery_id-t vagy payment_id-t tartalmaznak.
A futárszolgálat megkülönböztetése a legnehezebb termék alapján már nem lesz elegendő (pl. törékeny, de könnyű terméket nem szállít ki minden futárszolgálat). Ezért úgy véljük, hogy a szállítás megkülönböztetése az Ön oldalán a jövőben nem lesz rendszerszinten lehetséges.
API elérhetőség
A kapcsolat következő problematikus aspektusa az elvárás, hogy az API folyamatosan hozzáférhető legyen. Igyekszünk fenntartani a maximális elérhetőséget, azonban probléma merülhet fel és nem lesz lehetőség a rendelés felvételére. Ilyen esetben programozott megoldással rendelkezne, mely a későbbiekben újra küldené a megrendelést.
Az adatok validációja
Ahogyan már korábban is említettük, az új API verzió alaposabb az adatok ellenőrzésében. Minden lekérdezésnél szükséges a felhasználói név és jelszó megadása. Ez a termékek elérhetőségére és a szállítási módra is vonatkozik. Helyes belépési adatok hiányában minden kérés el lesz utasítva. Leggyakoribb problémák az order/send szolgáltatás használatakor lépnek fel, mikor a customer részben hiányzik a parametr firstname vagy a surname. Szükséges mindkettőt feltüntetni. Fontos a csomag kézbesítéséhez. Az utcanév és házszám elkülönítése is további fontos tényező (a futárcégek megkövetelik külön-külön az adatokat).
Kifinomult hibaüzenetek
Hogy az új API verzióval ne csak komplikációt és problémát okozzunk, kellemes újdonságokkal is szolgálunk. A felület jelenleg nagyon "beszédes". Ez azt jelenti, hogy a korábbi általános hibaüzenet helyett konkrét leírást kap az adatok helytelenségéről. Példajelentés: Az M0426 terméknél helytelenül lett kitöltve a mennyiség. Vagy hiányzik, vagy üres. További újdonság az automatikus e-mailek küldése, amennyiben sor kerül a megrendelések sikertelen elküldésére. Az e-mail tartalmazza a hívás dátumát és idejét, létrehozását, teljeskörű beviteli adatokat, melyeket megkaptunk és végezetül a hibajelentést, miért lett sikertelen az átvitel.
Hiszünk abban, hogy elégedett lesz Ön is az API új verziójával.