Marketing eszközök - Levelezés

Hírlevél küldése nagyon népszerű marketing eszköz, mely elsősorban a meglévő ügyfeleit, továbbá az új, potenciális ügyfeleket informálja. Alkalmazási példa: Az eshop tömeges e-mailt küld ügyfeleinek a kedvezményes, az ajánlott vagy a szezon termékeivel. Az ügyfelek megközelítőleg 15 %-a elolvassa az üzenetet és az e-mailben található linkre kattint. A link átirányítja az érdeklődőt az Ön honlapjára, ahol bizonyos százalékuk leadja a rendelést.
Hogyan válasszuk ki a termékeket a hírlevélbe:
Az egyik leghatékonyabb módszere ennek, hogy az Ügyfélnek olyan terméket kínáljunk, melynek megvásárlásából bármilyen előnye származik (például akciós termék). Javasoljuk az akciós ajánlat partnernek részlegben található termékeket, melyeknél felkínálhat akár 10 % kedvezményt is. Szintén nagyon hatékony, ha a szezon termékeit választja, nyáron például napernyő, medence, grillsütő és télen pl. karácsonyi megvilágítás.
Hogyan készítsük el az e-mailt:
Elsősorban szükséges az e-mail grafikus tervének létrehozása (pl. Adobe Photoshop segítségével), melyben elhelyezi a hirdetni kívánt termékeket. Nem lenne szabad hiányoznia az Ön logójának, www címének, esetleg telefonszámának sem, továbbá csatolhat néhány értékesítési érvet is. A javaslat elkészítését követően a grafika kisebb képekre vágja és elkészül maga az e-mail html formátumban. (pl. Adobe dreamweaver segítségével).
Hogy megkönnyítsük munkáját az e-mail elkészítésével kapcsolatban, e-mail sablont készítettünk, melyet testreszabhat és felhasználhat.
Sablon megtekintése (Letöltés html formátumban)
Hogyan küldjük az e-mailt:
1. Professzionális megoldás: Tapasztaltabb felhasználónak javasoljuk profi levelező program használatát mint például Smartemailing (fizetett szolgáltatás) vagy Mailchimp (ingyenes szolgáltatás 2000 email-ig az adatbázisban). A szoftvernek köszönhetően pontos statisztikai adatokat kap a teljes levelezési kampányról (olvasások száma, átkattintások száma) + további hasznos funkció. A programba beimportálja ügyfelei e-maileinek listáját, melyet az Ön webüzletének adatbázisából nyer, de felhasználhat egyéb, rendelkezésre álló listát is. Továbbá illessze be az e-mail tartalmát html formátumban, válasszon az e-mailnek megfelelő tárgyat (pl. 10% kedvezmény a kiválasztott termékekre csak Önnek) és küldje el a mailt.
2. Egyszerű megoldás:strong> Amennyiben a wbüzletét az alábbi platformok egyikén futtatja, pl. Prestashop, Virtuemart vagy 3D cart, használhatja a beépített komponenseket a hírlevél elküldéséhez. Ezek az alkalmazások a profi levelezési programokkal szemben kevésbé kifinomultak, de hírlevél küldéséhez tökéletesen megfelelnek.